Fragt & Levering

Når du har bestilt en vare på silvan.dk og derved oprettet en webordre, kan der måske dukke nogle spørgsmål op i forbindelse med fragt og levering. Her på siden forsøger vi at give dig svarene på alle de spørgsmål, du måtte have omkring din webordre og oplyse dig om vores fragt- og leveringsvilkår. Skulle du alligevel have et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her, er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Hvornår bliver min ordre leveret?

I Silvan har vi et par forskellige leveringsmetoder. Alt afhængig af om dine varer leveres fra vores centrallager, direkte fra en leverandør eller fra Silvan butik, så er der lidt forskel i leveringstiden. Du kan læse mere omkring de forskellige leveringsmuligheder og leveringstid herunder.

Samme-dag-levering

Samme-dag-levering giver dig mulighed for at få din ordre allerede samme dag, hvis du bestiller inden kl. 14. Du kan benytte samme-dag-levering, hvis du bor i storbyområderne omkring Aalborg, Aarhus, Silkeborg, København og Odense. Denne leveringsmåde har følgende leveringstider:

  • Ved bestilling inden kl. 14.00 vil dine varer blive leveret samme aften.

  • Ved bestilling efter kl. 14.00 vil dine varer blive leveret om aftenen den næste hverdag

Bestil dine varer online inden kl. 14 og få dem leveret til din dør samme aften. Så snart der er oprettet en pakkelabel, vil du modtage en SMS med estimeret leveringstidspunkt. Vi tilbyder levering samme dag med GLS og Burd i København, samt GLS Aarhus, Odense og Aalborg. Du kan læse mere om Burd her.

Dag-til-dag-levering

Hovedparten af vores webordrer bliver leveret fra dag-til-dag. Vi bestræber os nemlig på at gøre din online oplevelse, så god som mulig. Webshop lagervarer bliver derfor leveret fra-dag-til-dag. Det er både hurtigt, enkelt og pålideligt for dig. Vores dag-til-dag-leveringer har følgende leveringstider:

  • Ved bestilling inden kl. 14.30, tilstræber vi at levere din ordre den efterfølgende hverdag

  • Ved bestilling fredag efter kl. 14.30 samt lørdag og søndag, tilstræber vi at levere din ordre den efterfølgende tirsdag

Det betyder med andre ord, bestiller du dine varer inden kl. 14.30, bestræber vi os på at levere dem indenfor den efterfølgende hverdag. Du modtager samtidig en e-mail med Track & Trace, når ordren er afsendt. Hvorefter din levering, som udgangspunkt, bliver leveret på hverdage i tidsrummet 08:00-16:00. Vi leverer til hele landet - undtagen til ikke-brofaste øer, Grønland og Færøerne.

Bestillingsvarer

Du kan dog komme ud for, at nogle af vores varer er bestillingsvarer, hvor der kan være længere leveringstid. En bestillingsvare kommer nemlig direkte fra en ekstern leverandør – det er som oftest de større varer som brændetårne, grus og sand, fliser og lignende, som vi ikke har på vores eget lager. Her er det selve leverandøren, der står for leveringen. Derfor er det også dem, der sætter leveringstiden. Det vil dog altid fremgå, på varen, på hjemmesiden, hvor lang den forventede leveringstid er.

Dette betyder også, at der kan forekomme delleveringer på din bestilling, hvis du både har bestilt en lagervare og en bestillingsvare. Så kommer lagervaren som oftest lidt hurtigere end bestillingsvaren. Du modtager en sms eller e-mail med Track & Trace, når ordren er afsendt, så du kan følge din ordre. Hvorefter din levering, som udgangspunkt, bliver leveret på hverdage i tidsrummet 08:00 – 16:00. Vi leverer til hele landet. Ved levering til ikke brofaste øer - kontakt vores kundeservice for at høre, om det er muligt på den vare, du ønsker. Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne. Er du i tvivl om, hvornår din ordre bliver leveret? Eller er dit Track & Trace udeblevet? Så kan du altid kontakte vores kundeservice.

Sådan bliver din ordre leveret

I Silvan har vi som udgangspunkt to forskellige leveringspartnere: Danske Fragtmænd og GLS. Hvilken der bliver valgt som transportør, afhænger af hvor meget en ordre vejer.

  • Leveringer op til 20 kg. Disse leveringer bliver som udgangspunkt leveret via pakkedistributør,GLS. De leveres enten til din privatadresse eller til det valgte udleveringssted. Skulle du ikke være hjemme ved levering, bliver din pakke indleveret til nærmeste posthus, hvor du kan afhente den. Pris for pakke til udleveringssted, med mindre andet er angivet på varen: 39 kr. pr. pakke. Pris for hjemmelevering af pakke, med mindre andet er angivet: Fra 69 kr. pr. pakke.

  • Leveringer over 20 kg. Ved større ordrer og pallegods er det Danske Fragtmænd, der leverer. Disse ordrer leveres på hverdage imellem 8:00-16:00. Varerne leveres som udgangspunkt til kantsten ved fast underlag og i gadeplan. Hvis du ikke er hjemme ved levering, får du under bestilling mulighed for at vælge, hvor ordren må placeres. Det vil sige, at ordren bliver sat af, uanset om du er hjemme eller ej.

Bemærk, at det er Silvan, der afgør, om det er fragtmetode 1 eller 2, der anvendes til den pågældende vare/levering. Fragtpriserne er baseret på levering fra Silvans webshoplager, centrallager eller direkte fra en af vores leverandører. Og priserne kan være forskellige i forhold til fragtpriser fra et lokalt Silvan byggemarked.

Direkte levering: Der er særlige forholdsregler, som du bedes være opmærksom på ‒ læs mere her.

Har du ikke modtaget din ordre til tiden?

Vi bestræber os naturligvis altid på at levere din ordre til tiden. Når du modtager din ordrekvittering, er der oplyst en forventet leveringsdato. Dette er et estimat, som er udregnet ud fra den vare, som du har bestilt. Der kan komme forsinkelser eller mangelfuld levering på grund af uforudsete hændelser, som er dækket af force majeure – det tager vi forbehold for. Derfor anbefaler vi, at du ikke bestiller håndværkere og lignende, inden du har modtaget din ordre og tjekket indholdet for skader og mangler. Silvan dækker ikke eventuelle udgifter til håndværkere.

Vil du gerne følge med i, hvor langt din ordre er? Når din ordre er på vej, får du tilsendt Track & Trace på e-mail, hvor du blot trykker på linket for at se, hvor langt din pakke er. Alternativt kan du også bruge pakkenummer eller fragtbrevsnummer fra den pågældende transportør, og slå det op på deres Track & Trace-hjemmeside. Hvis den forventede leveringsdato er overskredet, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice.